BETA RR 2T 125 Racing MY24
RR RACING MY 2024
Ei ole helppoa parantaa Enduro MM sarjan toistuvasti voittaneen moottoripyörän runkoa, jousitusta ja suorituskykyä. Betamotorin teknikot kuitenkin pitävät haasteesta, joten jälleen suuria innovaatioita on tuotu Racing 2024 mallistoon.
RR 2T 125 Racing saa uuden moottorin.
Lisäksi Racing malleissa on tunnusomainen grafiikka ja useita korkean tason kilpakomponentteja.
RR Racing -pyörät edustavat Beta enduromalliston korkeimman kilpailutason versioita, jonka takia niissä on eroavaisuuksia RR mallistoon mm. moottoriin, jousituksen, rungon ja varusteiden osalta tarjoten parhaan suorituskyvyn haastavimmissakin kilpailuissa.
Mallivuoden 2024 uudet ominaisuudet ja innovaatiot ovat merkittäviä, ja ne ovatkin linjassa Betamotor tehdaskilpatallin rakennusfilosofian kanssa.
Racing versiot tarjoavat kaikille mahdollisuuden hyödyntää tehdaskilpapyörien ominaisuuksia, jotka tarjoavat parasta mahdollista suorituskykyä, jolloin kuljettaja voi aina antaa parhaansa
Uudet ominaisuudet
Moottori - RR 2T 125 Racing
Betamotor uskoo nuorten potentiaaliin, ja onkin jälleen kerran päättänyt korostaa tätä jatkamalla voimakkaasti 125cc enduropyörän kehitystä. RR 2T 125 Racing saa 2024 mallivuodelle uuden moottorin.
Uuden moottori kehitysperiaate on tuoda lisää tehoa kokomoottorin tehoalueelle, lisäten myös kokonaistehomäärää. Tämän on mahdollistanut täysin uusi sylinteri ja uusi pakoaukonsäädinjärjestelmä. Pakoaukonsäätimen ohjausta, jousen ja säätimen kalibrointia on muutettu tehden moottorista reaktiivisemman, tehokkaamman ja täyteläisemmän, lisäten absoluuttisen suorituskyvyn räjähtävyyttä.
Uuden 125 cc:n moottorin tehon käyttöalue on nyt huomattavasti laajempi kuin aikaisemmin, sillä teho lisääntyy erityisesti suurilla moottorin kierrosnopeuksilla menettämättä vääntömomenttia alhaalla.
2-tahtiöljyn sekoitus
RR Racing 2-tahtimalleissa Beta on päättänyt pitää kiinni valinnastaan luopua automaattisesta tuorevoitelupumpusta, jotta sen kilpapyörät ovat mahdollisimman kevyitä ja ketteriä. RR 2T Racing malleissa tuorevoiteluöljy esi-sekoitetaan polttoaneeseen mikä korostaa entisestään täysiveristä kilpaluonnetta.
Näihin pyöriin voidaan kuitenkin edelleen asentaa tuorevoitelujärjestelmä, joka on saatavana lisävarusteena.
Iskunvaimennus
• 48 mm:n Kayaba AOS suljettu kaksoiskammioetuhaarukka: etujousitus on aikaisemmista vuosimalleista tuttu KYB AOS. Etuhaarukkaa on kuitenkin jatkuvasti kehitetty Betan ja Kayaban yhteistyöllä, mikä tekee etuhaarukasta erittäin erikoistuneen komponentin, joka ei vain maksimoi RR Racing -pyörien suorituskykyä, vaan tekee tästä suorituskyvystä entistä helpommin saavutettavan. Anodisoidut sisäosat ja materiaaleihin kohdistetut uudet käsittelyt minimoivat liukukitkan, kun taas säädettävä puristus ja paluuvaimennus antavat jokaisen kuljettajan löytää täydellinen suorituskyky eri olosuhteisiin.
• Kayaba C46 RCU Mono: Takaiskunvaimentimen hydrauliset asetukset voidaan täysin mukauttaa säätämällä ulkoisesti puristusvaimennusta (nopea ja hidas) ja paluuvaimennusta. KYB-iskunvaimentimet tunnetaankin alan mittapuuna niiden vaimennuskyvyn, vetopidon ja erityisesti raskaassa käytössä olevan johdonmukaisen suorituskyvyn, jossa jousituksen vaimennusaktiivisuus saa iskunvaimentimen lämpötilan voimakkaasti vaihtelemaan.
Kilpailukomponentit
• Etuakselin pikairrotus vipu: tunnistettavissa punaisesta eloksoidusta metalliseoksesta valmistetusta vapautusvivusta. Akseli on erittäin tärkeä arvokkaiden sekuntien säästämiseksi kilpailussa, kun rengas on vaihdettava.
• Vahvistetut käsisuojat: Betamotorin itse suunnittelemissa ja valmistamissa uusissa käsisuojissa on kaksikomponenttirakenne, joka erottuu 2 eri värinä (punaisena ja sinisenä). Tämä paitsi antaa pyörälle kauniin ilmeen, mutta myös tekee niistä erityisen kestäviä.
• Ergal-seoksesta valmistetut jalkatapit: RR Racing -malleissa on mustat ergal-kilpajalkatapit teräsnastoilla.
• Takaratas anodisoidulla alumiinikeskiöllä ja ZF Sprocketsin teräsulkokehällä: Huippuluokan suorituskyky, keveys ja lujuus – täydellinen sekoitus kaikkia niitä ominaisuuksia, joita kilpakomponenteilla on oltava.
• Racing blue kilpaistuin: , jossa on yksiosainen pitävämpi päällinen ja tasku aikakorteille.
• Anodisoitu musta vaihdevipu ja takajarrupoljin.
• Vaihteistoöljyn täyttökorkki, moottoriöljyn täyttöaukon korkki ja öljynsuodattimen korkki anodisoitua punaista alumiinia.
• Ketjunkiristimet punaista ergal-seosta.
• Uusi Racing-grafiikka.
Toimituskulu: | 280 |
Autovero: | 998.47 |
Mitat |
|
Polttoainesäiliö: | 9,5 l |
Akseliväli: | 1477 mm |
Paino: | 93 kg (kuiva) |
Korkeus: | 1270 mm |
Leveys: | 815 mm |
Pituus: | 2167 mm |
Istuinkorkeus: | 930 mm |
Maavara: | 325 mm |
Moottori |
|
Vaihteisto: | 6 vaihdetta |
Sylinteritilavuus: | 124,8 cc |
Moottorin voitelu: | Pre-mix 2,5% |
Kytkimen tyyppi: | Märkä, monilevy |
Vetotapa: | Ketju |
Sylinterin poraus: | 54 mm |
Moottorin iskunpituus: | 54,5 mm |
Moottorin puristussuhde: | 15.21 |
Sytytys: | AC Kokusan - digitaalinen CDI |
Käynnistystapa: | Poljin |
Tekniset tiedot |
|
Moottori: | 1-sylinteri, 2-tahti, nestejäähdytetty |
Polttoainejärjestelmä: | Kaasutin Keihin PWK 36 |
Runko |
|
Runko: | Molybdeeni teräs, kaksoiskehto |
Etuiskunvaimennus: | KYB AOS ø 48 mm kaksoiskammiokeula |
Takajousitus: | Kayaba C46 RCU Mono |
Iskunvaimentimen joustovara: | 135 mm |
Joustomatka edessä: | 295 mm |
Joustomatka takana: | 290 mm |
Etujarru: | Nissin, / kelluva 2 mäntää Levyjarru ø260 mm |
Takajarru: | Nissin / kelluva 1 mäntä. Levyjarru ø240 mm |
Etuvanne: | 21 x 1,6 |
Takavanne: | 18 x 1,85 |
Eturengas: | 909021 |
Takarengas: | 1209018 |